مقدمهبرای استخراج اطلاعات از توییتر راه های مختلفی وجود داره. اولین راه استفاده از API رسمی توییتر است که از طریق آدرس زیر میتونید درخواست خودتون رو برای توییتر ارسال کنید.

https://developer.twitter.com

این مقاله در مورد نحوه دریافت و استفاده از API توییتر نیست اما میخوام خیلی کوتاه چند تا تجربه در مورد گرفتن API توییتر رو براتون بگم. البته این نکات بیشتر برای زمانی است که شما عجله دارید و میخواید خیلی زود دسترسی API توییتر براتون فعال بشه. در غیر این صورت، به صورت عادی درخواستتون رو ارسال کنید و ممکنه یک روز تا یک ماه طول بکشه تا درخواستتون بررسی و تایید بشه. نکته اول اینه که یه اکانت جدید با IP آمریکا بسازید و با شماره آمریکا هم فعالش کنید. اگر شماره Google Voice دارید که خیلی خوبه ولی اگر ندارید میتونید یه شماره مجازی مخصوص توییتر خریداری کنید. شماره مخصوص توییتر رو میتونید از نامبرلند خریداری کنید.

https://numberland.ir/ref=4625

فرقی نمیکنه از کجا بخرید. من فقط تجربه خودم رو دارم میگیم. ممکنه شما از سایت x خریداری کنید یا از نرم‌افزار y شماره رو بگیرید و بتونید فعال کنید اما من سایت x و نرم‌افزار y رو نمیشناسم. نکته دوم هم اینه که موقعی که دارید فرم درخواست رو پر میکنید سعی کنید مینیمال ترین حالت ممکن درخواست بدید. مثلا فیلد آیا قصد دارید از این اطلاعات خارج از توییتر استفاده کنید؟ آیا سازمان خاصی قراره این اطلاعات رو استفاده کنه؟ موارد این چنینی رو بزنید نه! دومین راهی که برای استخراج اطلاعات توییتر وجود داره twint است که بدون استفاده از API توییتر به شما اجازه میده اطلاعات رو دریافت و ذخیره کنید.

https://github.com/twintproject/twint

اما مدتی است که twint کار نمیکنه. البته ممکنه در آینده درست بشه ولی در حال حاضر دچار مشکل شده. این نکته رو هم متذکر بشم که آره میلیون ها روش دیگه هم وجود داره ولی الان فقط میخوام این روش رو توضیح بدم و با میلیون ها روش دیگه کاری ندارم 🙂 در این مقاله قصد دارم به شما یاد بدم چه جوری بدون استفاده از API توییتر و فقط با استفاده جاوا اسکریپت و inspect مرورگر اطلاعات رو از توییتر استخراج کنید. البته قطعا به قدرت API رسمی توییتر و twint نیست ولی کار رو راه میندازه. اگر فکر میکنید روش خوبی نیست کاری که باید انجام بدید اینه که این صفحه رو ببندید 🙂

کد این پروژه رو می‌تونید از لینک زیر مشاهده کنید :

https://github.com/vahidbaghi/twitter-js-scraper